B2B e-shop v BizBoxu

Velkoobchodní (B2B) zákazníci na e-shopu mnohdy ocení trochu jiné funkce, než zákazníci koncoví (B2C). Stejně tak i vy obvykle potřebujete s B2B zákazníky pracovat odlišně, umožnit jim nákup za speciální ceny, upravit chování e-shopu, nabídku produktů i možnosti pokladny.

B2B e-shop bývá obvykle jednodušší a nákup přímočařejší, než je tomu u e-shopu pro koncové zákazníky. Koncoví zákazníci obvykle produkty pečlivě vybírají, posuzují, čtou hodnocení a komentáře a až poté nakupují. B2B zákazníci obvykle vědí přesně, co chtějí objednat a pouze potřebují rychle udělat objednávku, ke které budou mít dostupné potřebné dokumenty. E-shop je pro ně tedy pouze jakýmsi objednávkovým systémem.

Vytvořili jsme tedy soupis funkcí, které má BizBox k dispozici a které B2B zákazníci nejvíce oceňují.

Registrace

Obvykle platí, že aby mohl B2B zákazník nakupovat, musí se nejdříve na webu registrovat. Díky registraci a následnému přihlášení může mít odlišné ceny a nastavení účtu než koncoví zákazníci.

Schválení registrace

B2B zákazník se na e-shopu registruje a vám přijde na e-mail upozornění, že se registroval nový B2B zákazník. Kliknete na odkaz v e-mailu, zkontrolujete jeho údaje (případně s ním domluvíte další podmínky registrace) a schválíte jeho registraci, kterou doplníte o další nastavení (ceníky, dopravy, platby a další možnosti, které vám představíme níže).

Registrace dalších nakupujících

V rámci jednoho B2B účtu může být více osob, které jménem B2B zákazníka nakupují nebo si třeba pouze prohlíží objednávky a zboží, protože na nákup samotný nemají oprávnění. Pokud se registrují přes web, můžete je snadno přiřadit k již existujícímu B2B účtu.

Vytváření vlastních účtů

Již schválení B2B zákazníci mohou mít právo do svého účtu přidávat své kolegy tak, aby se již nemuseli registrovat přímo. Z webu jim založí vlastní účty a mohou přidat i oprávnění (admin, prohlížení objednávek, nákup,...). Vy v takovém případě nemusíte do procesu nijak zasahovat a v podstatě necháte daného B2B zákazníka, aby si osoby, které mohou nakupovat, spravoval sám.

Nastavení partnera v administraci

Nastavení B2B zákazníka

V rámci jednoho B2B účtu je možné definovat různá nastavení, která budou platná pouze pro účty daného B2B zákazníka.

Webový portál B2B partnera

Definice doprav a plateb

Pro B2B účet můžete definovat druhy dopravy a platby, které mohou zákazníci tohoto účtu používat. V pokladně na webu se jim tedy nabídnou pouze zvolené způsoby platby a dopravy.

Kreditní limit

Pokud umožníte nákup na fakturu, můžete také nastavit kreditní limit. Jakmile B2B účet přesáhne součtem všech svých nezaplacených objednávek takto nastavený limit, nebude moci dále nakupovat. Nákup mu bude opět automaticky umožněn poté, co dojde k úhradě některé z nezaplacených objednávek.

Nastavení splatnosti

Pro každého B2B zákazníka můžete definovat počet dní pro splatnost faktury.

Faktury a dokumenty ke stažení

V B2B portálu na webu mohou mít zákazníci k dipozici jednotlivé dokumenty objednávky ke stažení (faktury, zálohové faktury, opravné daňové doklady, dodací listy, PDF objednávky,...).

Seznam objednávek v uživatelském profilu

Fakturační e-mail

Pro B2B zákazníka můžete nastavit jeden společný fakturační e-mail, na který budou chodit e-maily s fakturami od všech objednávek daného B2B účtu (bez ohledu na to, který konkrétní zákazník objednávku vytvořil).

Oprávnění nakupujících

V BizBoxu si pro zákazníky můžete definovat vlastní role a oprávění. Například může existovat role, která vidí všechny objednávky, produkty i jejich ceny, ale nemůže nakupovat. Další role může pouze vidět uskutečněné objednávky a stahovat si k nim doklady a další role může zase jenom nakupovat. Jednotlivým registrovaným zákazníkům tak můžete přidělovat role dle potřeby.

Tyto role lze spravovat i z webu, takže zákazník s právem tvorby dalších zákaznických rolí může přidělovat práva svým kolegům.

Objednávky

Na webu můžete dát k dispozici svým zákazníkům několik zlepšováků, které B2B zákazníkům velmi usnadní jejich nákupy.

Rychlá objednávka

Díky této funkci si mohou zákazníci najednou vložit do košíku celý svůj nákup. Stačí, když do připraveného pole vždy na nový řádek uvedou kód produktu a počet kusů, které chtějí koupit. Pokud rádi pracují s Excelem, stačí, když z Excelu překopírují do pole buňky s kódy a počty kusů. Stiskem jednoho tlačítka pak naplní košík.

Rychlý nákup na webu

Opakování objednávky

Pokud už zákazník jednou nakoupil, bude mít u své existující objednávky možnost jejího opakování. Pak stačí na toto tlačítko kliknout a košík se naplní stejnými produkty, jaké byly na objednávce původní. Zákazník samozřejmě může objednávku editovat a až poté odeslat.

Oblíbené produkty

Produktům, které zákazník často kupuje, může přidat příznak (typicky srdíčko, ale ikonka či způsob označení takových produktů je na vás) a zařadit je tak na svůj seznam oblíbených produktů. Oblíbené produkty tak bude mít vždy na jednom místě a může je pohodlně nakupovat.

Nákupní seznamy

Jednotlivé produtky si mohou zákazníci přidávat a kategorizovat pomocí nákupních seznamů. Těch může mít každý zákazník neomezené množství – každý si pojmenuje a přidá si do nich produkty. Pak stačí u daného seznamu pouze kliknout na tlačítko a všechny produkty ze seznamu přidat do košíku.

Seznamy v uživatelském portálu

Nákup kartonových množství

Můžete nastavit, že se produkty prodávají pouze po kartonech (počet kusů v kartonu si nastavíte na kartě produktu). Zákazníci pak mohou nakupovat pouze v kartonech, tedy v definovaných násobcích počtu produktů.

Zobrazení produktů v kategorii

B2B zákazníci mohou ocenit jednodušší zobrazení produktů v kategoriích – například seznam produktů, které jsou vypsané pod sebou (klidně jen s miniaturní fotografií) a u každého je pole pro vepsání počtu jednotek, které chce zákazník přidat do košíku. Stačí tedy, aby vpisoval čísla – počty produktů se do košíku vloží samy bez zdlouhavého klikání.

Zobrazení kategorie produktů pro B2B zákazníka

Obchodní dohody

K profilu B2B zákazníka můžete přidat obchodní dohodu. Obchodní dohoda je informace, která se připíše na příští objednávku. Může se jednat o opakující se informaci (například že zboží chtějí doručovat pouze ve čtvrtek) nebo to může být naopak jednorázová informace (například že jste zákazníkovi slíbili, že to příští objednávky přibalíte dárek).

Produkty

Produktový katalog pro B2B se může od B2C dost lišit, nejen nabídkou produktů, ale především cenami a zobrazením informací.

Rozdílná nabídka produktů

Pro B2B zákazníky můžete vytvořit rozdílnou nabídku produktů, než jaká je k dispozici pro B2B.

Cenotvorba

Pro každého B2B zákazníka můžete vytvořit jeho vlastní nastavení cen. A to pomocí:

  • ceníku, který mu přiřadíte,
  • procentuální slevy na celý dostupný sortiment,
  • speciálních cen (typicky cenových akcí), kterými můžete upravit již nastavený ceník.

Zobrazení cen

Pro B2B zákazníky můžete na webu zobrazovat všechny ceny bez daně.

Dokumentace k produktům

B2B zákazníci ocení, když si k produktům budou moci stáhnout více fotografií v tiskové kvalitě, manuály, technické specifikace i propagační materiály.

Webový obsah

B2B zákazníci mohou mít na webu odlišný i obsah – bannery, články, novinky, aktuality,...

XML feedy

Pro každého B2B zákazníka můžete také vytvořit produktový feed přesně podle jeho představ. Takový feed může být vázán i na přihlášení zákazníka, takže bude opravdu soukromý a nikdo jiný k němu nebude mít přístup.

Integrace s dalšími systémy

Další důležitou součástí správně fungujícího B2B e-shopu jsou propoje s dalšími systémy (účetnictví, správa kontaktů, správa produktů a skladových zásob, dodavatelé,...). Jednotlivé procesy ve vašem podnikání rádi propojíme. Buď automatizovaně nebo pomocí ručních exportů a importů.

Zaujali jsme vás?

Chcete zjistit více podrobností? Dejte nám vědět, rádi s vám budeme věnovat. Projdeme vaše potřeby a navrhneme vám B2B e-shop na míru vašim zákazníkům.